facebook twitter instagram bloglovin
 photo toppost.png

5 stycznia 2015

Zimowa maseczka dla wszystkich | DIY

Już dawno na moim blogu nie było DIY, więc zapraszam na nieco inną, zimową maseczkę. Dzisiaj też omówię pozytywne skutki działania każdego ze składników na cerę.

Testowałam tą maseczkę, więc nie podrażni skóry i nie uczuli, jeśli nie jest się uczulonym na żaden ze składników.

Będziesz potrzebować:
-1 łyżkę mleka,
-5 łyżek gorącej wody,
-1 łyżkę miodu,
-4 łyżki płatków owsianych
+naczynie, w którym zmieszczą się wszystkie składniki


Jeśli chodzi o pozytywne skutki mleka- są osoby, które używają go jako tonik, bo oczyszcza i złuszcza cerę. Sprawia też, że zaczerwienienia są mniej widoczne oraz matuje cerę. Ja po zrobieniu tej maski zastanawiałam się, czemu moja skóra jest taka matowa- właśnie dlatego. Mówię tu tylko o mleku krowim.

Miód działa antybakteryjnie. Odkaża cerę, w efekcie zapobiega też niedoskonałościom. Poza tym, nawilża, ujędrnia skórę i pomaga na rozszerzone pory.

Płatki owsiane, czyli gwóźdź programu, mają właściwości peelingu, czyli złuszczają, odświeżają. Poza tym, stymulują produkcję kolagenu, czyli zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się skóry.


Nazwałam tą maseczkę dla wszystkich, gdyż jej działanie pomoże praktycznie każdemu.

Jeśli chodzi o wykonanie, wystarczy wlać wszystkie składniki do naczynia, zaczynając od mleka i wody, następnie dodając miód, a na końcu płatki owsiane. Wymieszaj i odstaw w ciepłe miejsce na 15-20 minut. Płatki owsiane wchłoną składniki (jeśli nie wszystko, to możesz wylać nadmiar).

Jeśli chodzi o aplikację to jest to jedna z najtrudniejszych kwestii dotyczących tej maski. Ja najpierw robię owsiany peeling, czyli masuję tym wszystkim twarz nad zlewem. Potem na buzi zostaje mleko, woda i kilka płatków owsianych nasączonych miodem. Nie zmywam tego, tylko kładę się na 20 minut, później zmywam.

Skóra po tym małym rytuale nie błyszczy się przez cały dzień, więc polecam robienie rano. Ja postanowiłam, że będę ją robić co tydzień, gdyż przy regularnym stosowaniu efekty są lepsze!


Polecam Wam ten sposób i mam nadzieję, że DIY się podobało!

2 komentarze:

  1. Świetne :) Myślę, że bardzo przyda mi się ten przepis na maseczkę ^.^
    matiaga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

 photo envye.jpg
envye blogger theme