facebook twitter instagram bloglovin
 photo toppost.png

8 września 2014

Eyelinery | Kosmetyki



Witajcie! Postanowiłam, że zajmę się wprowadzaniem początkujących do świata makijażu. Co mam na myśli? Wytłumaczę wszystko od podstaw, po kolei będą pojawiać się notki o najważniejszych kosmetykach. Będzie to trwało tydzień i kilka dni.
Wiele osób nie korzysta z danych kosmetyków, bo nie mają pojęcia jak to robić. Ja też kiedyś byłam jedną z tych dziewczyn, więc doskonale rozumiem. Napiszę tą serię tak, jakbym ja chciała przeczytać dwa lata temu oraz postaram się zwrócić uwagę na to, co ja robiłam źle.

Jeśli bardzo dobrze znasz się na wizażu, przepraszam, ale prawdopodobnie te posty nie przekażą Ci niesamowitej wiedzy, jednak wyjaśnienie podstaw na pewno pomoże. 

Pierwszą rzeczą jaką chciałam się zająć są eyelinery. Chyba wszystkie wiemy do czego służą. Do zrobienia, najczęściej czarnej, kreski na powiece. Są dosyć pożądanym kosmetykiem tego sezonu (trendy w makijażu tutaj). 
Od razu zaznaczam i podkreślam- eyelinerami nie robi się kreski przy dolnej linii wodnej- do tego są tylko i wyłącznie kredki bądź cienie (ale to wyższa szkoła jazdy). Eyelinery mają zostać tylko przy górnej linii. 
Uznałam, że chciałabym opisać najpopularniejsze rodzaje eyelinerów i powiedzieć o nich kilka słów, więc zaczynamy!



Eyeliner w pisaku
Essence Eyeliner Pen
Jest to jeden z najprostszych w użyciu eyelinerów. Łatwo jest zrobić cienką kreskę tuż przy linii wodnej. Moim zdaniem jest idealny dla kompletnie początkujących ze względu na to, że nawet jeśli kreska się nie uda, łatwo jest dociągnąć ją ponownym przejechaniem eyelinerem. Poza tym, nie rozmazuje się podczas dnia (chyba, że potrzesz oko, ale tego się z reguły nie robi mając makijaż na sobie). Na opakowaniu tego konkretnego produktu jest napisane, że jest bardzo trwały. Z tym bym się kłóciła, bo po jakimś czasie blednie, ale wystarczy na jakieś wyjście ze znajomymi czy do szkoły. Na szczęście podczas dnia się nie rozmazuje, tylko właśnie traci kolor, więc nawet jeśli straci, to skutki nie są katastrofalne. Jestem z niego zadowolona, a kiedyś, gdy nie umiałam używać innych eyelinerów, byłam zadowolona jeszcze bardziej, więc dla początkujących zdecydowanie polecam pisaczek.


Eyeliner płynny ze szczoteczką
Essence Liquid Ink eyeliner
To jest chyba najbardziej popularny typ eyelinera. Jest naprawdę bardzo trwały, wytrzyma cały dzień bez problemu. Ale podstawowy minus to fakt, że jest bardzo trudny w obsłudze. Zrobić piękną kreskę przy linii wodnej to sztuka i trzeba po prostu dużo próbować, żeby dojść do wprawy. Ja lubiłam uczyć się używania go wieczorami. Po zmyciu makijażu próbowałam zrobić kreskę i po jakimś czasie codziennego próbowania w końcu zaczęło to wyglądać tak, że mogłam wyjść w tym z domu. Efekt jest lepszy niż pisakiem, ale trudniejszy- coś za coś.



Eyeliner w żelu
Rimmel Gel Eyeliner w kolorze 001 Black
Malowanie się tym to dla mnie najwyższa szkoła jazdy. Operowanie pędzelkiem z tego typu linerów nie należy do moich ulubionych rzeczy, nie będę kłamać. Ale też nie próbuję tak zawzięcie, bo ten eyeliner jest mniej trwały niż najnormalniejszy płynny, a wymaga więcej zachodu, czasu i pracy. Łatwo jest nim zrobić za grubą kreskę, co wygląda, moim zdaniem, bardzo śmiesznie. Są jednak osoby, które go lubią, gdyż właśnie wolą grubsze kreski. Jeśli do takich należysz, to możesz próbować, ale ja jestem fanką makijażu, który nie przytłacza oka. Oczywiście wszyscy mamy swoje predyspozycje, więc jeśli Twoje są inne, niż moje, to idź w swoim kierunku! J


Eyeliner w kredce
Rimmel Scandaleyes Long-wear Waterproof Eye Liner w kolorze 001 Black
To jest jedna z moich ulubionych rzeczy w kosmetyczce. Jest tak prosty w użyciu, jak kredka, a daje efekt eyelinera. Można sobie go naostrzyć na szpic, wtedy kreska będzie cieńsza. Również polecam to początkującym, gdyż utrzymuje się dość długo (nie zachwycająco, ale jest nieźle). Ja go uwielbiam, bo jest świetny, gdy się śpieszę i nie mam czasu 








5 komentarzy:

  1. Fajne eyelinery:)
    Może obserwujemy?Jeśli tak to zacznij a ja się zrewanżuję,
    Pozdrawiam i zapraszam!
    http://doublecherryfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A powiedz mi masz jakąś specjalną typerówkę do tej kredki z rimmela? Bo ja przechodzę straszne męki jak mam ją naostrzyc bo co chwile mi się łamie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. dobrze,ze piszesz od podstaw
    młodszym dziewczyną trudno znaleźć dobre porady na temat kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @themkeupdrawers a używam temperówki z Essence, jeśli ciągle Ci się łamie, to może jest połamana w środku?

    OdpowiedzUsuń
  5. Noszę okulary i nie wiem czy pasowałaby mi kreska eyelinerem :/
    Pozdrawiam angelika-shows-her-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

 photo envye.jpg
envye blogger theme